بهترین سایت های خدماتی ایران

معرفی بهترین مراکز خدماتی ایران مانند تابلو سازی، خدمات پزشکی، حقوقی، ساختمان و تعمیرات و...

بهترین سایت های خدماتی ایران

معرفی بهترین مراکز خدماتی ایران مانند تابلو سازی، خدمات پزشکی، حقوقی، ساختمان و تعمیرات و...

  • ۰
  • ۰

شیر توالت فرنگی

بدون شک شیر توالت فرنگی یکی از مهم ترین اجزای یک توالت فرنگی است. جریان آبی که مخزن را پر می کند کنترل می کند. هنگامی که مخزن خالی است، فرآیند پر کردن را دوباره شروع می کند.

علاوه بر این، از سرریز شدن آب در مخزن با رسیدن به حد معینی جلوگیری می کند. بنابراین، بیش از یک شیر توالت فرنگی ساده، شیر پرکننده توالت نیز یک وسیله ایمنی است.

شیر توالت فرنگی

بسیاری از مردم از وجود انواع مختلفی از شیر توالت فرنگی بی اطلاع هستند، برخی پیچیده تر از دیگران، اگرچه همه آن­ها از یک اصل پیروی می کنند، اما هر یک از مکانیسم های مختلفی برای کنترل جریان آب استفاده می کنند.

اگر می خواهید بدانید شیر­توالت شما چگونه کار می کند، در جای مناسبی هستید. امروز انواع مختلف شیرتوالت فرنگی موجود در بازار را به شما نشان خواهیم داد.

شیر توالت فرنگی

انواع مختلف شیر توالت فرنگی

شیر پرکن بالکوک

آن­ها همچنین به عنوان شیرهای پیستونی شناخته می شوند و رایج ترین آن­ها هستند. آن­ها معمولاً از فلز ساخته می شوند. این دریچه‌ها از یک لوله مستقیم برای آزاد کردن آب و یک میل پیستون که توسط یک توپ شناور فعال می‌شود، استفاده می‌کنند.

هنگامی که مخزن خالی است، توپ شناور پایین می آید و دریچه را باز می کند. سپس هنگامی که آب به حداکثر سطح رسید، توپ شناور بالا می رود و دریچه را می بندد.

این شیرها بیشتر برای مدل های قدیمی توالت، که ورودی آب در پایه مخزن است، مناسب هستند. اگرچه هنوز در بازار رایج است، شیرهای بالکوک قدیمی هستند و با اکثر قوانین لوله کشی مدرن مطابقت ندارند.

شیر توالت فنجان شناور

دریچه های فنجانی شناور در طول دهه ۵۰ توسعه یافتند. به جای یک توپ شناور متصل به یک بازوی فلزی، این دستگاه ها از یک فنجان شناور استفاده می کنند. در حالی که سطح آب تغییر می کند، فنجان روی یک لوله مستقیم حرکت می کند.

فنر فلزی فنجان شناور را با یک میله محرک فلزی متصل می کند. با تغییر طول چشمه به راحتی می توانید حداکثر سطح آب مخزن را کنترل کنید، این نوع شیر توالت بسیار محبوب است و جایگزینی عالی و کم هزینه برای شیرهای توالت توپ منسوخ شده است.

شیرهای توالت بدون شناور

شیر توالت فرنگی بدون شناور برای کار کردن به توپ شناور نیاز ندارد، آن­ها در دهه ۹۰ به عنوان یک جایگزین جدید برای توالت های کم جریان توسعه یافتند. دریچه های بدون شناور از دیافراگم حساس به فشار استفاده می کنند.

هنگامی که فشار به حداکثر سطح خود می رسد، دریچه بسته می شود. آن­ها معمولا از پلاستیک ساخته شده اند و بسیار ارزان هستند.

با وجود هزینه کم، شیرهای بدون شناور به دلیل قابلیت اطمینان بالا محبوب هستند. این دستگاه ها مانند شیرهای بالکوک به پایه مخزن متصل می شوند.

شیر دیافراگم فلزی

شیرهای دیافراگمی فلزی بسیار شبیه به شیرهای پیستونی هستند. با این حال، آن­ها ضد سیفون هستند به جای ساقه پیستون، این دستگاه ها از دیافراگمی استفاده می کنند که توسط یک توپ شناور فعال می شود.

این شیرهای توالت معمولاً از برنج ریخته‌گری می‌شوند و به مرور زمان زنگ می‌زنند. هنگامی که این اتفاق می افتد، بازوی فلزی تمایل دارد گیر کند و توپ شناور در همان موقعیت باقی بماند.

شیر دیافراگمی

این شیرها به جای برنج ریخته گری از PVC ساخته شده اند، این ماده بادوام و مقاوم در برابر رطوبت است. همچنین مانند دریچه های پرکننده فلزی زنگ نمی زند. بنابراین، دیگر نگران گیر کردن توپ های شناور به دلیل زنگ زدگی نخواهید بود.

این­ها در بسته های کیت تعمیر توالت محبوب امروزی رایج هستند. با این حال،PVC زمانی که در معرض آب کلردار قرار می گیرد ضعیف می شود. اگر بدنه پلاستیکی شیر به اندازه کافی ضخیم نباشد، با فشار بیش از حد آب می شکند.

چه زمانی تعویض شیر توالت راحت است؟

شیر توالت فرنگی دارای عمر مفید محدودی است. با گذشت زمان، شیر توانایی خود را برای متوقف کردن جریان آب از دست می دهد. همچنین، قسمت های خاصی تمایل به فرسودگی و شکستگی دارند.

اگر توالت بدون مخزن دارید، باید مراقب شیرها باشید. معمولاً علائم هشدار دهنده خاصی وجود دارد که زمان تعویض شیر را به شما می گوید این­ها بخشی از آن­ها هستند؛

صدای آزاردهنده ای که با گذشت زمان تشدید می شود.

جریان آب داخل مخزن هرگز متوقف نمی شود.

بعد از تنظیمات مختلف نمی توانید مشکل را برطرف کنید.

شیرهای  بدون شناور، فشار فعال و ضد سایفون

برخی از شیر توالت فرنگی به جای تکیه بر قطعات شناور برای کنترل سطح آب در مخزن، تغییرات فشار آب را حس می کند.

این دریچه‌های توالت بدون شناور یا با فشار فعال اغلب شبیه بسیاری از شیرهای پرکننده توالت‌های تغذیه‌شده با نیروی جاذبه هستند، با این تفاوت که فنجان یا سیلندری که در امتداد شفت سوپاپ حرکت می‌کند را ندارند.

انواع دیگر بدون شفت هستند و در پایین مخزن قرار می گیرند. اگر یک شیر بدون شناور به درستی کار نمی کند، جایگزین کردن آن احتمالاً گزینه بهتری نسبت به تعمیر است.

این­ها باید با اکثر توالت های گرانشی مناسب باشند، به خصوص اگر قسمت جایگزین عبارت “universal” روی بسته بندی آن باشد، شیرهای توالت در انواع مختلفی در بازار وجود دارند که بسته به انتخاب شما متفاوت است.

شیر توالت فرنگی

نتیجه

همانطور که می بینید، همه انواع شیرهای توالت فرنگی مانند شیرآفتابه، شیر بدون شناور و … به یک شکل عمل نمی کنند. همچنین، همه برای هر نوع توالت مناسب نیستند. بنابراین، دفعه بعد که یک شیر توالت فرنگی جدید خریدید مراقب باشید.

مطمئن شوید که مدل مناسبی را انتخاب کنید که بهتر با مخزن توالت شما مطابقت داشته باشد. شیرهای پیستونی شاید اولین نوع باشند، آن­ها از یک بدنه فلزی ریخته گری هاردکور ساخته شده اند.

این سبک از بالکن از یک لوله تخلیه آب پر کننده پایه استفاده می کند و دارای یک سیستم سوئیچ محوری بر روی بالکن است. پیچ های شست در برخی از اتصالات محوری امکان تغییر حرکت بازوی سوئیچ را فراهم می کند.

این دریچه‌های پرکننده به‌وسیله یک توپ شناور متصل به یک کلید چرخشی کار می‌کنند که میل پیستونی را که در برابر یک دریچه کانال آب نصب شده است، باز و بسته می شود.

سایت ماوی هام در زمینه ی فروش شیرآلات بسیار موفق بوده و شما برای خریدن شیرآلات مختلف می توانید به سایت ماوی هام مراجعه کرده و محصول مورد نظر خود را خریداری کنید.

منبع:سایت yun

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی