بهترین سایت های خدماتی ایران

معرفی بهترین مراکز خدماتی ایران مانند تابلو سازی، خدمات پزشکی، حقوقی، ساختمان و تعمیرات و...

بهترین سایت های خدماتی ایران

معرفی بهترین مراکز خدماتی ایران مانند تابلو سازی، خدمات پزشکی، حقوقی، ساختمان و تعمیرات و...

۱۷ مطلب در آذر ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

ویروس HPV

ویروس پاپیلومای انسانی یا HPV از جمله بیماری‌های مقاربتی بسیار خطرناک است؛ این ویروس معمولا خود را با زگیل‌های تناسلی یا دردهای غیرعادی نشان می‌دهد و برای سلامت جنسی انسان‌ها، بسیار خطرناک است. این ویروس با راه‌های متعددی به بدن انسان منتقل می‌شود و عوارض ناگواری را موجب می‌شود. در این مقاله، قصد داریم ویروس HPV را بصورت مختصر اما دقیق بررسی کنیم و همه نکات مهم آن را به شما بیاموزیم.

ویروس HPV دقیقا چیست؟

ویروس پاپیلومای انسانی یا ویروس HPV یک بیماری جنسی مقاربتی است که معمولا از طریق رابطه جنسی به انسان‌ها منتقل می‌شود؛ این ویروس بیش از صد نوع جهش دارد و با علائم و نشانه‌های متفاوتی در بدن بیمار ظهور می‌کند. البته دانستن این نکته هم خالی از لطف نیست که بسیاری از انسان‌های مبتلا به ویروس HPV از بیماری خود خبر ندارند، چراکه این ویروس دوره نهفتگی طولانی‌مدتی دارد و در بسیاری از موارد، عوارض بسیار خاصی از خود نشان نمی‌دهد.

ویروس HPV اگر درمان نشود، پی‌آمدهای بسیار ناگواری برای بانوان و آقایان خواهد داشت.

چگونه زنگ خطر ویروس HPV به صدا درمی‌آید؟

در بخش قبلی درباره این موضوع صحبت کردیم که ویروس پاپیلوما نشانه‌های چندانی از خود نشان نمی‌دهد؛ در بعضی از موارد، کوچک‌ترین نشانه‌ها، یک زنگ خطر اساسی برای مراجعه به پزشک زنان و بررسی ابتلا به ویروس HPV است. موارد زیر را با دقت به خاطر بسپارید و در صورت مشاهده آن‌ها، سریع به پزشک خود مراجعه کنید:

  1. انواع زگیل در ناحیه تناسلی؛

اندام تناسلی زن و مرد، بسیار از آنچه شما تصور می‌کنید، حساس‌تر هستند؛ قسمت‌های تناسلی به راحتی به عفونت‌ها آلوده می‌شوند و در نتیجه، با سوزش و ظاهر شدن زگیل‌ها، به عفونت‌ها واکنش نشان می‌دهند. جدای از انواع عفونت، یکی از نشانه‌های بارز ابتلا به ویروس HPV، ظاهر شدن هر نوع زگیل تناسلی است. این زگیل‌ها در قسمت‌های انتهای اندام جنسی مردان بروز می‌کند و در زنان نیز معمولا در قسمت‌های داخل واژن ظاهر می‌شوند. البته این نکته را هم فراموش نکنید که ویروس HPV در برخی موارد، به شکل توده‌ها و برآمدگی‌های دستگاه تناسلی خود را نشان می‌دهد.

  • خارش یا سوزش اندام تناسلی؛

این مورد بیشتر برای بانوان اتفاق می‌افتد؛ زمانی‌که با دردها یا ناراحتی‌های دستگاه تناسلی مواجه شدید، حتما پزشک خود را ملاقات کنید تا آزمایش‌های لازم انجام شود. به این مسئله توجه داشته باشید که هر دو نشانه بصورت همزمان بروز کردند، شانس شما برای ابتلا به ویروس HPV بسیار بیشتر است.

  • کاهش ناگهانی و بدون دلیل وزن؛

کاهش وزن، نشانه‌ی طیف وسیعی از بیماری‌های داخلی است. از افسردگی گرفته تا انواع بیماری جسمی، می‌تواند عاملی موثر در کاهش ناگهانی وزن باشد. اگر کاهش ناگهانی وزن در شما با سوزش اندام تناسلی همراه شد، بهتر است که به پزشک خود مراجعه کنید، چراکه ریسک ویروس HPV بیشتر و بیشتر شده است.

  • گلودرد، گوش‌درد و کوفتگی بدن.

این سه علامت نیز، می‌توانند نشانه‌هایی برای عفونت‌های تناسلی مخصوصا ویروس HPV باشند. نکته مهم اینجاست که این ویروس مربوط به دستگاه تناسلی است اما در برخی موارد، با یک گلودرد طولانی‌مدت همراه می‌شود و بیمار را بیشتر از هرزمان دیگری، آزار می‌دهد. همچنین کوفتگی و گوش‌درد نیز از علائم حضور عفونت‌ها در بدن هستند. هر عفونتی بر چنین قسمت‌هایی از بدن تاثیر می‌گذارد.

فرایند درمان ویروس HPV چگونه انجام می‌شود؟

متاسفانه هیچ دارو یا قرصی بصورت مستقیم بر ویروس اچ پی وی تاثیرگذار نخواهد بود؛ فقط گذر زمان و مصرف گروهی از داروهای غیرمستقیم، این ویروس را درمان خواهند کرد. بیمار مبتلا به ویروس HPV مانند بسیاری از عفونت‌های انسانی، با خوردن مایعات فراوان، استراحت و استفاده از برخی آنتی‌بیوتیک‌ها روند بهبودی خود را طی خواهد کرد. البته این نکته هم شایان توجه است که پزشکان با تجویز برخی از داروها، تبخال‌ها و زگیل‌های جنسی را تا حدودی درمان می‌کنند اما فرایند کلی درمان، با گذر زمان تکمیل می‌شود

اگر ویروس HPV درمان نشد، چه عوارضی به همراه خواهد داشت؟

مهم‌ترین عارضه این ویروس در دراز مدت، انواع سرطان‌های مربوط به دستگاه تناسلی است. متاسفانه وجود ویروس پاپیلوما بصورت درازمدت در بدن، بسیار خطرناک و مهلک است. بانوان با خطراتی مانند سرطان دهانه رحم و سرطان مقعد روبرو هستند و آقایان نیز با سرطان آلت تناسلی مواجه می‌شوند. این ویروس در برخی موارد، باعث بروز سرطان حلق هم خواهد شد. البته گفتن این نکته هم خالی از لطف نیست که ویروس‌های اچ پی وی به دو دسته کلی پرخطر و کم‌خطر تقسیم می‌شوند؛ معمولا نوع پرخطر این ویروس، منجر به چنین سرطان‌هایی خواهد شد.

آیا انسان‌های مبتلا به HPV ناقل این ویروس هستند؟

هر بیماری که به این ویروس مبتلا باشد، توانایی آن را دارد که به سادگی ویروس را به پارتنر جنسی خود منتقل کند. حتی اگر در فرایند درمان ویروس HPV قرار دارید و تبخال‌های شما بهبود یافته‌اند، باز هم ممکن است ناقل این ویروس باشید، پس با دقت بسیار در این مسئله، از آمیزش جنسی خودداری کنید تا شریک جنسی خود را آلوده نکنید.

بهترین راه جلوگیری از ویروس HPV چیست؟

همانطور که در قسمت‌های قبلی گفتیم، این ویروس از جمله ویروس‌های جنسی مقاربتی است؛ طبیعتا زمانی‌که شما آمیز جنسی نداشته باشید یا کمترین تماس را با پارتنر جنسی خود برقرار کنید، ریسک انتقال این ویروس کمتر و کمتر می‌شود. پس در قدم اول، رابطه با هر شخصی را که مستعد چنین بیماری‌ای است قطع کنید و در قدم دوم، از انواع حفاظت‌ها و کاندوم‌ها برای روابط جنسی خود استفاده کنید.

حفاظت‌های حین سکس، شما را از طیف وسیعی از بیماری‌ها در امان نگه می‌دارد؛ پس آن را بصورت جدی دنبال کنید.

سخن پایانی

دکتر آزیتا ناصری :ویروس HPV از جمله بیماری‌های مقاربتی است که با تبخال‌ها، زگیل‌ها، درد و سوزش در ناحیه تناسلی و درد در گلو و گوش خود را نشان می‌دهد؛ این ویروس خطرناک معمولا دوره نهفتگی خاصی دارد و در برخی موارد، منجر به سرطان‌های مرتبط با اندام تناسلی خواهد شد. فرد مبتلا به HPV به راحتی شریک جنسی خود را آلوده خواهد کرد. درباره فرایند درمان این ویروس نیز، باید بدانید که، با گذر زمان و رعایت برخی نکات انجام خواهد شد. مبتلایان به ویروس HPV یا افرادی که چنین نگرانی‌ای دارند، باید در اسرع وقت به پزشک معتمد خود مراجعه کنند. در بانوان بوسیله آزمایش‌هایی مانند پاپ اسمیر، شناسایی و درمان می‌شود. 

منبع:سایت yun

  • arshaneon arsha
  • ۰
  • ۰

آیا تا به حال به نصب شیر حمام فکر کرده اید؟ شاید زمان مناسبی باشد که برای خود و خانواده تان آرامش عالی و تجربه های فراموش نشدنی دوش را فراهم کنید.

می توانم به شما بگویم که احساسی کاملاً متفاوت با حمام کردن در وان قدیمی و کم تجهیزات شما خواهد بود. من می دانم که شما شک دارید که بتوانید بدون کمک این کار را انجام دهید.

لوله کشی می تواند کاملا گیج کننده، ترسناک و پیچیده به نظر برسد. بنابراین، ما سعی خواهم کرد به شما کمک کنیم که در نگاه اول، این یک روش کاملاً پیچیده را برای نصب شیر حمام با موفقیت به پایان برسانید.

نصب شیر حمام

نصب شیر حمام

منبع آب را خاموش کنید

خاموش کردن منبع آب برای نصب شیر حمام همیشه اولین قدم قبل از شروع هر روش لوله کشی است. شما می خواهید شیر دوش را نصب کنید، نه این که باعث آسیب یا سیل در خانه خود شوید.

در بیشتر موارد، در حمام خود یک شیر دوش قطع می‌بینید. اگر آن را نصب نکرده اید، گزینه دوم این است که به دنبال شیر اصلی آب باشید، از آن جایی که برای کل خانه نصب شده است،

پس از خاموش کردن آن، آماده باشید که تا زمانی که کار را تمام نکنید، آب نخواهید داشت. بنابراین، شما باید قبلاً مقداری آب کنار بگذارید، فقط در صورتی که کسی به آن نیاز داشته باشد استفاده شود.

مگر این که در خانه یک طبقه زندگی می کنید، باید اجازه دهید آب سطوح پایین خانه تمام شود و فشار وارد شده به لوله ها را آزاد کنید. پس از ایمن کردن خانه خود، می توانید یک شیر آب حمام نصب کنید.

یک محفظه پیدا کنید

برای شروع نصب شیر حمام، باید به لوله کشی پشت دیوار برسید. در صورتی که درب خاصی برای این منظور دارید، می توانید وارد شوید و از سمت دیگر آن را انجام دهید.

از آن جایی که این گزینه اصلا سخت نیست، ممکن است خود را خوش شانس بدانید زیرا افرادی که خانه شما را ساخته اند متخصص بوده اند.

در غیر این صورت، برای شروع نصب باید قسمتی از دیوار خشک حمام را باز کنید. هنگام ایجاد دهانه برای رسیدن به لوله ها، از ابزارهای مناسب مانند؛ اره سوراخ دار، چکش و اره معمولی استفاده کنید.

علامت گذاری و اندازه گیری کنید

از سمت دیگر دیوار باید ارتفاعی را که می خواهید دستگیره باشد مشخص کنید. به یاد داشته باشید که بچه های شما نیز از آن استفاده خواهند کرد، بنابراین دسته آن نباید خیلی بلند باشد.

ارتفاع ایده آل بین ۴۵ تا ۴۸ اینچ (۱٫۱۵ تا ۱٫۲ متر) از کف است، برای این نوع کار از نوار و مداد اندازه گیری استفاده کنید.

پس از اندازه گیری ارتفاع برای دسته، باید ارتفاع سر دوش را نیز اندازه بگیرید. آن را بسته به نیاز خود، تقریباً در فاصله ۷۲ تا ۷۸ اینچ (۱٫۸ تا ۲ متر) از کف تنظیم کنید.

لوله کشی قدیمی را بردارید

قدم بعدی در نصب شیر حمام جدید این است که از سمت دیگر دیوار پشت شیر ​​قرار بگیرید. اگر از قبل سوراخ دسترسی وجود ندارد، باید آن را برش دهید.

پس از دسترسی، دهانه وان و بازوی دوش را بردارید. خطوط تغذیه را که دریچه های قطع کننده قرار دارند قطع کنید. شیر قدیمی و لوله های قدیمی بالای جایی که برش زده اید را بردارید.

از شیر و لوله های قدیمی به عنوان الگویی برای تعیین اندازه مجموعه شیر جدید استفاده کنید. اتصالات لحیم کاری، با استفاده از یک پارچه نسوز برای جلوگیری از روشن شدن محل کار در آتش را انجام دهید.

در حین لحیم کاری، شیرهای خاموش کننده را باز کرده و کارتریج سوپاپ را بردارید، شیر و لوله ها را با بلوک های نگهدارنده و تسمه های لوله ایمن کنید.

لوله کشی جدید را نصب کنید و شیر حمام را تست کنید

به سمت دوش (جلو) برگردید حالا صفحه اسکاج جدید را نصب کنید، محدود کننده شیر حمام را تنظیم کرده و دسته جدید را نصب کنید. دهانه وان و بازوی دوش را نصب کنید شیر حمام و اتصالات را تست کنید.

برای تنظیم دریچه شیرحمام، به دنبال یک توقف چرخشی مانند چرخ دنده در پشت دسته باشید. این توقف میزان گرم شدن آب را کنترل می کند.

تنها کاری که برای رسیدن به این قسمت باید انجام دهید این است که دستگیره را بردارید در این صورت نیازی به برش دادن به دیوار نیست.

این امر تنظیم مجدد آن را نسبتاً آسان می کند اگر متوجه شدید که از نحوه تنظیم اولیه آن راضی نیستید می توانید دوباره آن را تنظیم کنید.

پس از اتمام این مراحل، نصب شیر حمام را به پایان رسانده اید. اکنون می‌توانید از دوش گرفتن لذت ببرید، زیرا می‌دانید که وقتی کسی آب را در جای دیگری از خانه جاری می‌کند، در آب بسیار گرم یا سرد قرار نخواهید گرفت.

نصب شیر حمام

نتیجه

هنگام نصب درها و کشوها را از روشویی خارج کنید این کار خطر آسیب دیدن درها یا کشوها را هنگام نصب دستگاه از بین می برد. بهترین راه برای بریدن چیزهای اضافی از شیم ها این است که آن ها را با یک چاقوی کاربردی خرد کنید.

سپس آن را تا کنید و به عقب برگردانید تا جدا شود. این یک شکستگی تمیز ایجاد می کند، بنابراین دیگر نگران آسیب دیدن کابینت ها با استفاده از چکش و اسکنه نخواهید بود.

همیشه قبل از خرید دستگاه، مساحتی را که می خواهید شیر روشویی حمام را نصب کنید اندازه بگیرید. با برداشتن روکش قدیمی حتی می توانید با مداد ابعاد روشویی مورد نظر خود را روی دیوار بکشید.

این تضمین می کند که فضای کافی و واحد مناسب برای حمام خود دارید. هنگام برداشتن روشویی قدیمی، مراقب گیره ها باشید. اگر گیره های شما به راحتی جدا نمی شوند، آن ها را بشکنید،

اما مراقب باشید که سینک نشکند. سینک ظرفشویی در یک قطعه بسیار راحت تر از قطعات کوچک و شکسته روی زمین است،

به طور کلی نصب شیر حمام کار سختی نیست و فقط دقت لازم برای انجام این کار را می خواهد تا به راحتی بتوانید شیر را نصب و از آن استفاده کنید.

شما برای خرید شیر حمام می توانید به سایت ماوی هام که نمایندگی فروش شیرآلات مختلف می باشد مراجعه کنید و محصول خود را به راحتی خریداری کنید.

منبع:سایت yun

  • arshaneon arsha
  • ۰
  • ۰

خلاقیت کودکان یکی از مواردی است که برای اغلب پدر و مادرها دارای اهمیت می باشد. جالب است بدانید که می توان موجب پرورش خلاقیت کودکان در خانه نیز شد.

برای افزایش خلاقیت آن ها در خانه می توان کارهای فراوانی انجام داد که در این مطلب به توضیح آن می پردازیم. پس اگر خلاقیت کودکتان برای شما اهمیت دارد پیشنهاد می شود مطلب خلاقیت کودکان در خانه را مطالعه نمایید.

خلاقیت کودک

خلاقیت کودک برای پدر و مادر از اهمیت فراوانی برخوردار است. کودکانی که خلاقیت بالایی دارند در بزرگسالی به انسان هایی موفق و تاثیرگذار  تبدیل می شوند.

این قضیه درست است که خلاقیت کودکان امری است که تا حدود زیادی به ژنتیک بستگی دارد اما توجه داشته باشید که حتی خلاق ترین کودکان نیز نیازمند زمینه ای برای پرورشیافتن خلاقیتشان می باشند.

علاوه بر این ممکن است احساس کنید که کودک شما خلاقیت ندارد اما قضیه این است که هنوز زمینه ای برای بروز خلاقیت به او نداده اید.

خلاقیت کودکان در خانه

پرورش خلاقیت کودکان

برای پرورش خلاقیت کودکان می توان تمارین پرورش خلاقیت را در سنین پایین آغاز نمود. البته باید توجه داشته باشید که هیچ سنی برای شروع پرورش خلاقیت دیر نیست.

برای پرورش خلاقیت کودکان راه های زیادی وجود دارد که از جمله ی آن ها ثبت نام در کلاس خلاقیت و کلاس رباتیک کودکان می باشد. بدیهی است که برای شرکت دادن فرزندتان در این کلاس ها باید وقت و هزینه ی نسبتا زیادی را صرف نمایید.

جالب است بدانید که پرورش خلاقیت کودکان در خانه نیز امکان پذیر می باشد. برای تحقق این امر می توان کارهای زیادی را انجام داد که در ادامه ی مطلب به چند نمونه از آن ها اشاره می شود:

بازی

علاقه ی کودکان به بازی انکار نشدنی است. والدین می توانند از همین علاقه ی کودکان  برای پرورش خلاقیت آن ها کمک گیرند.

با انجام انواع بازی های هدفمند مختلف می توان موجب تحقق افزایش و پرورش خلاقیت کودکان در خانه شد.

از جمله ی انواع بازی های موثر در افزایش خلاقیت می توان به بازی های ماز، بازی های معمایی،  چیستان، دوز، یادگیری حروف با تصاویر، آجربازی، پازل، روبیک، تطبیق حروف و یا کلمات، صندلی بازی و… نام برد.

گل بازی

استفاده از گل برای ساخت انواع وسایل، علاوه بر داشتن جذابیت زیاد موجب افزایش خلاقیت، افزایش تمرکز، تقویت حس لامسه و … می شود.

البته اگر به گل و یا مکانی برای ساخت وسایل با آن دسترسی ندارید می توانید از وسایل جایگزین مانند خمیر بازی استفاده نمایید. توجه داشته باشید که بازی با گل موجب کثیف شدن لباس ها و بدن کودک می شود.

بنابراین در وهله ی اول کودک را آزاد بگذارید تا به راحتی بازی نماید و پس از به اتمام رسیدن کار او به طور تمیز تمام گل و خاک را از بدن و لباس های او پاک نمایید.

در ضمن دقت نمایید که هنگام گل بازی روی دستان کودک جای هیچ گونه زخم و یا بریدگی وجود نداشته باشد.

به کار بردن خلاقیت در کارهای روزمره

والدین آگاه می توانند در کارهای روزمره نیز موجب بروز خلاقیت کودک خود شوند. برای مثال هنگام جمع کردن رخت خواب ها می توان با آن ها قلعه و یا خانه هایی برای بازی کردن ساخت و یا این که تمیز نمودن و جدا نمودن حبوباتی مانند نخود و لوبیا را به کودکان سپرد.

و یا این که هنگام ظرف شستن از کودکان کمک گرفت و در حین ظرف شستن به ساخت انواع حباب ها با کف پرداخت. در این هنگام می توانید با پرسیدن سوال هایی از کودک مانند به نظرت حباب چجوری تشکیل میشه؟ ذهن او را به چالش بکشید.

تشویق

تشویق نمودن کودک در کارها یکی از عوامل موثر در بروز خلاقیت او می باشد. گاهی اوقات کودک ممکن است به دلایل مختلفی در کارهایی نظیر بازی، نقاشی، کاردستی و… موفق نشود.

در این صورت باید به جای تنبیه و یا سرزنش، او را به انجام دوباره ی کار تشویق نمود. تشویق نمودن کودک موجب افزایش انگیزه و علاقه ی او در کارها و به تبع افزایش خلاقیت می گردد. شاید جالب باشد بدانید که تاثیر تشویق در انجام کار ها بسیار بیش تر از تنبیه می باشد.

کتاب

مطالعه نیز یکی دیگر از راهکارهای افزایش خلاقیت کودکان در خانه به شمار می رود. اگر کودک شما هنوز سواد خواندن و نوشتن ندارد می توانید انواع کتاب های داستانی را برای او بخوانید و یا می توانید از کتاب های مصور استفاده نمایید.

لازم است به این نکته توجه کنید که موضوع کتابی که کودک شما مایل به خواندن آن می باشد به سلیقه ی او مربوط می باشد و با فشارهای بی جا او را از مطالعه زده نکنید.

کاردستی

یکی دیگر از کارهایی که می توانید در خانه برای افزایش خلاقیت کودک خود انجام دهید درست کردن انواع کاردستی ها با او می باشد.

البته دقت کنید تا درصورتی که کاردستی او زیاد جالب نشد نیز با دعوا کردن و یا سرکوفت زدن موجب کور نمودن ذوق و استعداد او نشوید.

بلکه به یاد داشته باشید که خلاقیت او مرحله به مرحله پیشرفت می کند. البته بهتر است وسایلی مانند کاتر، قیچی های تیز و یا چسب های نمایع و حرارتی را در اختیار کودک خود قرار ندهید.

مانع خلاقیت نشوید

علاوه بر اشاره به راه های افزایش خلاقیت، لازم است توجه کنید که مانعی برای بروز خلاقیت فرزندتان ایجاد نکنید. از جمله موانع بروز خلاقیت کودکان می توان به عدم اجازه دادن به داشتن استقلال کودکان در کارها اشاره نمود.

علاوه بر این، عواملی مانند تنبیه های نامناسب، فریاد کشیدن سر کودکان، جو نا آرام خانه، عدم توجه کافی به کودکان، وضعیت اقتصادی نامناسب خانه، تغذیه ی نامناسب و… نیز در سرکوب خلاقیت کودکان بی تاثیر نمی باشند.

خلاقیت کودکان در خانه

جمع بندی

افزایش و پرورش خلاقیت کودکان یکی از مسائلی است که والدین توجه ویژه ای به آن دارند. راه های زیادی برای پرورش خلاقیت وجود دارد.

اما ساده ترین و موثر ترین کار، افزایش و پرورش خلاقیت کودکان در خانه می باشد.

افزایش و پرورش خلاقیت کودکان در خانه می تواند توسط کارهای زیادی از جمله انواع بازی ها، درست کردن کاردستی، خواندن کتاب، گل بازی و… تحقق یابد.

منبع:سایت yun

  • arshaneon arsha
  • ۰
  • ۰

در این مطلب به توضیح و بررسی کلاس رباتیک، مزیت های آن و ثبت نام کلاس رباتیک خواهیم پرداخت.

پس چنانچه قصد ثبت نام در این کلاس ها دارید و یا صرفا به دنبال بالابردن اطلاعات خود در این زمینه می باشید، پیشنهاد می شود که به این مطلب توجه نمایید.

ثبت نام کلاس رباتیک

رباتیک چیست؟

پیش از بررسی نحوه ثبت نام کلاس رباتیک لازم است تا با مفهوم رباتیک آشنا شوید. همان طور که از نام رباتیک پیدا می باشد، کلمه ای است که مربوط به ربات ها می شود.

در واقع رباتیک یک شاخه ای از علم می باشد. علم رباتیک در بیانی ساده به طراحی و ساخت انواع ربات ها گفته می شود.

البته علاوه بر طراحی و ساخت، می توان در این علم به بررسی کاربرد ربات ها نیز پرداخت. ربات ها وسیله هایی می باشند که توسط انسان ها ساخته و برنامه ریزی می شوند.

ربات ها با توجه به برنامه ریزی که روی آن ها انجام می شود به طور خودکار وظایف خاصی را انجام می دهند.

در اصل ربات ها به منظور کمک به انسان ها و راحتی کار آن ها ساخته می شوند. ریشه ی کلمه ی رباتیک در واقع از یک کلمه ی چک اسلواکی (robotnic) به معنی کارگر گرفته شده است.

رباتیک یک شاخه ای از دانش به شمار می رود. اگر بخواهیم به زیر شاخه های این دانش اشاره کنیم می توانیم برنامه نویسی ، الکترونیک و مکانیک را به عنوان زیر شاخه های اصلی نام ببریم.

در بیانی ساده تر می توان گفت که برای فراگیری علم رباتیک داشتن تخصص کافی در این زمینه ها ضروری می باشد. البته این ۳ زیرشاخه به خودی خود کافی نیستند.

بلکه بسته به این که  ربات چه کاربردی دارد و در چه زمینه ای قرار است مورد استفاده قرار گیرد، شاخه های علمی دیگر نیز لازم است مورد مطالعه قرار گیرند.

به طور مثال اگر قصد ساخت رباتی در زمینه ی پزشکی را داشته باشیم، داشتن آگاهی مورد نیاز از این رشته ضروری است. فراگیری این شاخه ی دانش با ثبت نام کلاس رباتیک امکان پذیر می شود.

ربات ها و انواع آن ها

ربات ها وسایلی هستند که توسط انسان ها ساخته می شوند و به صورت خودکار فعالیت خاصی را انجام می دهند. این فعالیت ها می تواند حتی فعالیت هایی باشد که انسان ها انجام می دهند

و یا حتی پیچیده تر از فعالیت انسان ها باشد. امروزه شاهد استفاده ی انواع ربات ها در مشاغل گوناگون می باشیم اما در آینده ای نه چندان دور، احتمالا استفاده از این ربات ها مرسوم تر شده و اغلب کارهای انسان ها به آن ها سپرده می شود.

ربات ها را می توان از منظرهای متفاوتی دسته بندی نمود. اما به طور کلی اگر بخواهیم از انواع ربات ها مثال بزنیم

می توانیم به ربات های غواص، ربات های پرنده، ماشین های بدون سرنشین، هواپیمای بدون سرنشین، ربات های پزشکی، ربات های نظامی، ربات های انسان نما، ربات های آموزشی، ربات های امدادگر و… اشاره کنیم.

کلاس رباتیک

با ثبت نام کلاس رباتیک می توانید در این کلاس ها حضور پیدا کنید. در کلاس رباتیک، به آموزش ساخت و طراحی انواع ربات ها پرداخته می شود.

در این کلاس ها معمولا دانش پژوهان ابتدا به صورت تئوری با مفهوم ربات، رباتیک و سایر مفاهیم پایه آشنا می شوند و سپس به صورت عملی به ساخت انواع ربات ها می پردازند.

ساخت ربات ها نیز ابتدا به صورت ساده و پس از مدتی به صورت پیشرفته به آن ها آموزش داده می شود.

در مراحل پیشرفته تر ممکن است دانش پژوهان علاوه بر ساخت ربات ها از روی دستور العمل ها و یا ساخته های پیشین، خود به طراحی ربات ها از صفر تا صد بپردازند.

مزیت رباتیک

اطلاع داشتن از مزیت کلاس های رباتیک پیش از بررسی نحوه ی ثبت نام کلاس رباتیک ضروری می باشد. دانش رباتیک به طراحی و ساخت انواع ربات ها می پردازد.

با وجود ربات ها بسیاری از کارهای انسان به راحتی و در زمان سریع تر انجام می شود. ربات ها علاوه بر سرعت، دارای دقت زیاد نیز می باشند.

سرعت و دقت بالا در انجام فعالیت هایی چون جراحی که با جان افراد سر و کار دارد دارای اهمیت فراوانی می باشد.

در کلاس رباتیک ساخت این گونه ربات ها آموزش داده می شود و به تبع موجب پیشرفت زیادی در زمینه ی علم رباتیک و هم چنین سایر دانش ها در کشور می گردد.

علاوه بر این ها می توان به فضای گرم رقابتی موجود در مسابقات رباتیک نیز اشاره نمود. این دانش حتی در خارج از کشور نیز طرفداران پر و پاقرصی دارد که حاکی از اهمیت آن می باشد.

هم چنین باید اشاره نمود که کلاس رباتیک به سبب عملی بودن و ساخت انواع ربات ها در آن، برای افراد در هر گروه سنی جذاب و سرگرم کننده می باشد.

شما می توانید با ثبت نام کلاس های رباتیک فرزندان خود را در سنین پایین در این کلاس ها ثبت نام نمایید تا تاثیرات مثبت این کلاس ها در میزان خلاقیت آن ها را مشاهده نمایید.

ثبت نام کلاس رباتیک

اگر شما و یا فرزندتان نیز به این رشته علاقه مند می باشید می توانید در این کلاس مهارتی برای کودکان ثبت نام نموده و این دانش جذاب را فراگیرید.

برای ثبت نام کلاس رباتیک در قدم اول لازم است تا یک کلاس رباتیک مناسب را انتخاب نمایید.

برای انتخاب یک کلاس رباتیک مناسب باید ملاک هایی را مورد بررسی قرار دهید. در ادامه ی مطلب به برخی از این ملاک ها اشاره می شود.

مهم ترین عضو هر کلاسی بعد از دانش پژوه استاد یا مربی می باشد. اگر استاد به علمی که قرار است تدریس کند مسلط باشد و توانایی انتقال آن مطالب را به نحو احسن داشته باشد،

به تبع کیفیت کلاس بالا می رود. به همین سبب ضروری است تا قبل از انتخاب کلاس در مورد سطح علمی و سوابق استاد تحقیق و بررسی لازم را انجام دهید.

در این زمینه می توانید از شاگردان وی نیز کیفیت تدریس ایشان را پرس و جو کنید. جهت ثبت نام کلاس رباتیک علاوه بر بررسی کیفیت کلاس لازم است

به مسائلی مانند قیمت، میزان شهرت و محبوبیت کلاس، محل کلاس و فاصله ی آن از منزل، ساعات کلاس و… نیز توجه کافی داشته باشید تا بتوانید بهترین انتخاب را در این زمینه داشته باشید.

ثبت نام کلاس رباتیک

نتیجه گیری

دانش رباتیک، شامل طراحی و ساخت انواع ربات ها می شود. این علم امروزه در جهان شهرت و محبوبیت زیادی دارد که علت آن تمایل استفاده از ربات ها در زمینه ها و مشاغل گوناگون می باشد.

شما می توانید با ثبت نام کلاس رباتیک ازطریق این کلاس ها دانش رباتیک را فرابگیرید و به ساخت انواع ربات های مختلف بپردازید.

منبع:سایت yun

  • arshaneon arsha
  • ۰
  • ۰

تابلو سازی حرفه ای فضای باز ابزارهای تبلیغاتی بسیار قابل مشاهده ای هستند که می توانند در بسیاری از محیط های تجاری مختلف برای برجسته کردن نام شرکت و خدمات شما مورد استفاده قرار گیرند،

شکل ها، اندازه ها و تابلوهای تبلیغاتی مختلفی وجود دارد و همگی می توانند وسایل تبلیغاتی موثری را در محیط مناسب به اثبات برسانند.

تابلوهای کوچکتر، در منطقه‌ای با قدم‌های سنگین ایده‌آل هستند، در حالی که تابلوهای بزرگتر از فاصله دور جلب توجه می‌کنند، بنابراین برای تبلیغات کنار جاده‌ای تابلوسازی حرفه ای عالی است.

 

تابلو سازی حرفه ای

این­جا چند دلیل وجود دارد که چرا تابلو سازی حرفه ای می تواند یک استراتژی بازاریابی حیاتی برای کسب و کار شما باشد؛

تابلوها جلب توجه می کنند

برخلاف سایر اشکال تبلیغات، رهگذران خواه ناخواه متوجه تبلیغ شما می شوند، لازم نیست منتظر بمانید تا یک مشتری بالقوه از درب شرکت شما عبور کند تا متوجه پیشنهادهایی شود که دارید یا سهامی که می فروشید.

بسته به اندازه تابلویی که برای شرکت خود می سازید، تابلو های تبلیغات می تواند برای واکرها یا کسانی که در جاده های شلوغ رانندگی می کنند تنظیم شود.

رسیدن به توده مردم

اگر مایلید کسب و کار خود را به سمت افرادی که دسترسی به آن­ها سخت است و زمان زیادی را آنلاین نمی گذرانند بازاریابی کنید.

برای مثال؛ کسانی که درآمد پایینی دارند، فرزندان و افراد تجاری. تابلوهای تبلیغاتی شکل ایده آلی از بازاریابی است تا نام شرکت شما مورد توجه افراد مختلف قرار گیرد.

انعطاف پذیری

جنبه بزرگ تبلیغات این است که بیلبوردها را می توان در هر مکانی قرار داد تا توجه صحیح را به خود جلب کند.

به عنوان مثال؛ اگر شرکت شما جواهرات بفروشد، تبلیغات در داخل یا اطراف یک مجتمع تجاری، جایی که مردم به دنبال خرج کردن پول خود بر روی قطعات مد هستند، بسیار سودمند خواهد بود.

به طور منطقی در مورد بهترین مکان برای تبلیغ محصولات یا خدمات خود فکر کنید، اگر ایده اولیه شما جواب نداد، می توانید در جای دیگری اقدام به تابلوسازی حرفه ای کنید و یا روش های دیگری را انتخاب کنید.

مقرون به صرفه

بر خلاف سایر اشکال تبلیغات که به توده‌ها مانند؛ تلویزیون و رادیو می‌رسد، اگر تصمیم به تبلیغ داشته باشید، مقدار زیادی پول پس انداز خواهید کرد.

برخلاف این شکل‌های محبوب رسانه‌ها، بیلبوردها روز به روز در معرض تکرار قرار می‌گیرند، که می‌تواند در ذهن مشتری بالقوه جا بیفتد.

به عنوان یک روش بسیار جایگزین که می تواند به همان اندازه مؤثر باشد، خرید تابلوهای فضای باز می تواند واقعاً هزینه ها را کاهش دهد.

تابلوهای فروشگاهی

تابلوهای ویترین فروشگاه اغلب اولین چیزی است که یک مشتری بالقوه در مورد کسب و کار شما متوجه می شود،

این چیزی است که مهم است مطمئن شوید که مال شما اولین تاثیر فوق العاده را روی مشتری دارد.

یک تابلو سازی حرفه ای کارآمد فروشگاه به مشتری شما اجازه می دهد تا بداند کسب و کار شما چه نامی دارد و به وضوح به آن­ها اطلاع می دهد که شما چه کار می کنید.

اگر نام کسب و کار شما به طور واضح نوع کسب و کار شما را مشخص نمی کند، می توانید تصاویر و آرم ها را نیز برای واضح تر کردن آن ترکیب کنید.

علائم داخلی تابلو

شما می توانید از میان طیف گسترده ای از گزینه های داخلی تابلوسازی حرفه ای برای کسب و کار خود انتخاب کنید.

از تابلوهای اداری کوچک گرفته تا نقاشی‌های دیواری و چاپ‌های بزرگ، تابلوهای راه‌یابی تا فهرست‌ها، تابلوهای پذیرش گرفته

تا تابلوهای فاصله‌گذاری اجتماعی، تابلوهای داخلی راهی عالی برای افزودن رنگ به کسب‌وکار شما و اطمینان از این­که برای مشتریان دقیقاً شناخته شده هستید می باشد.

نصب تابلوهای داخلی که با تابلوهای بیرونی شما هماهنگ باشد، راه عالی دیگری برای شناخت برند است.

تابلوهای فروشگاه خود را ساده نگه دارید

وسوسه نشوید که با تابلوهای مغازه خود زیاده روی کنید، شما می خواهید آن را ساده نگه دارید.

فضای خود را با متن های بیش از حدی که خواندن آن­ها طولانی است یا تصاویر زیادی که بیننده را گیج می کند شلوغ نکنید.

شما باید به اندازه کافی “فضای سفید” در اطراف عناصر طراحی خود داشته باشید تا به طرح ظاهر کلی جذاب ببخشید. اگر علامت شما خیلی پرحرف باشد، مردم از خواندن آن اجتناب خواهند کرد.

طراحی تابلو خود را چشم نواز کنید

افزودن تصاویر یا لوگوهای جذاب می تواند برند شما را جذاب تر کند و همچنین می تواند به رهگذران کمک کند که تجارت شما در مورد چیست و به تبلیغ برند شما کمک کند.

اگر می خواهید تابلوهای مغازه شما برجسته باشد و توجه مشتریان بالقوه را به خود جلب کند، رنگ هایی را در تابلو سازی حرفه ای انتخاب کنید که احساسات مناسبی را برانگیزد.

به عنوان مثال؛ رنگ‌های قرمز و زرد انتخاب‌های خوبی برای رستوران‌های فست فود هستند زیرا باعث هیجان و احساس گرسنگی مردم می‌شوند،

در حالی که آبی رنگ خوبی برای یک بانک یا سایر مؤسسات مالی است زیرا احساس سنت و اعتماد را برمی انگیزد.

 

مواد با کیفیت بالا را انتخاب کنید

استفاده از مواد با کیفیت بهتر در تابلوسازی، تابلوهای مغازه شما را حرفه ای تر جلوه می دهد و به شما کمک می کند تا تصویری با کلاس بالاتر برای کسب و کار خود به تصویر بکشید.

علاوه بر این، علائم تجاری می تواند یک سرمایه گذاری نسبتاً قابل توجه باشد، بنابراین ایده خوبی است که شرکتی را انتخاب کنید که تابلوی شما را از مواد با کیفیت بالا و ماندگار بسازد.

نتیجه

میان انواع ابزارهای تبلیغاتی و تابلوسازی حرفه ای که توسط مشاغل برای تبلیغ برند و محصول خود استفاده می شود،

تابلوهای تبلیغاتی کاملاً قابل تنظیم هستند، رقابت شرکتی می تواند شدید باشد و انتقال برند و تصویر شرکت شما به مشتریان بالقوه برای تجارت شما ضروری است.

تابلوهای بیرونی را می توان با هر طرحی ساخت، بنابراین می توانید آن­ها را با آرم، تصاویر، رنگ ها و شعارهای منحصر به فرد شرکت خود سفارشی کنید

تا به طور مؤثر و جسورانه تجارت خود را تبلیغ کنید و با این روش مشتریان خاص خود را پیدا کرده و در حرفه خود موفقیت روز افزون به دست آورید.

 

  • arshaneon arsha
  • ۰
  • ۰

در روش‌های متعددی که برای تبلیغات امروز وجود دارد هنوز که هنوز است بر استفاده از تابلو و تابلو سازی بهترین و ماندگارترین نوع تبلیغ به حساب می آید در این مقاله سعی داریم شما را با اصطلاحات رایج مواد و متریال مختلف و همچنین ابزار تابلو سازی آشنا کنیم ابزارهای متفاوت و مختلفی در صنعت و خدمات تابلو سازی به کار می رود

همچنین از آنجایی که انواع تابلوهای تبلیغاتی و بیلبورد ها متفاوت وجود دارند از ابزارهای مختلفی برای تابلو سازی استفاده میشود.

حروف سازی و ساخت حروف برجسته نیز یکی از شاخه های صنعت تابلو سازی به حساب می آید یکی از متداولترین تابلوهای حروف برجسته امروز که فروش خوبی نیز دارد تابلوهای چلنیوم هستند

که خود این ها ابزار تابلو سازی خاصی نیاز دارند .با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

متر در ساخت تابلو

کلید انلیون شرکت های مختلف با برند های مختلف آنها را به صورت رول یا بسته بندی شده در بازار می فروشند این تابلو ها دارای رنگ بندی ها ضخامت و کیفیت های متفاوتی هستند

لیوان های بسته بندی شده در متراژ های مختلفی ارائه می شوند قبل از ساخت و لب دادن حروف سازنده باید پلکسی گلاس را با استفاده از متر اندازه گیری کرده و بعد به برش‌آن بپردازد.‌

برای اندازه گیری پلکسی گلاس ها از متر پارچه ای یا متر خیاطی استفاده می شود این نوع ها یکی از ابزارهای بسیار لازم برای ساخت تابلو چنلیوم می باشد

در واقع متر اصلی ترین ابزار تابلو سازی به حساب می‌آید همه این اقدامات بعد از اندازه گیری های دقیق شروع می شوند یک تابلو ساز با مهارت می داند

که اندازه گیری ها در ابتدای کار اهمیت زیادی دارد در نهایت باعث ساخت تابلوی تمیز و با ظرافت ای میشود.

گونیا در ساخت تابلو چلنیوم

برای اینکه برشهای دقیقی در رول های چلنیوم ایجاد شود نیاز است که از گونه های مناسبی استفاده شود

برش های دقیق در تمام مراحل باعث می شود که حروف کیفیت و ظرافت بیشتری داشته باشند و با دقت کافی در کنار یکدیگر اجزای تابلو سفت شود

استفاده از گونیا یکی از ابزار تابلو سازی مهم می باشد که به تابلو ساز برای ساخت تابلوهای بهتر کمک می کند.

کاتر برای برش های دقیق

برای برش دقیق بل کسی گلس ها برای ساخت تابلو یا حروف برجسته از کاتر یا همان تیغ استفاده می‌کنند خاطر ها در سایز های مختلف و جنس های مختلفی ارائه می شود

استفاده از یک کاتر تیز و مناسب تمیزی بیشتری به کار نهایی می بخشد تابلو ساز برای ساخت تابلوهای چلنیوم از کاتر های قلمی یا کاتر موکت استفاده می کند

این کادر ها مقاومت بالایی دارند و در فشارهای وارده به آسانی نمی شکند در حالتی که برای ساخت حروف مختلف در تابلو چلنیوم نیاز به زاویه زدن می باشد این کاتر ها کار را راحت تر می کنند.

معمولا در ساخت حروف چنلیوم جهت زاویه زدن قسمت هایی از حروف می بایست از تیغ کاتر استفاده نمود

به این صورت که بعد از قرار دادن گونیا در کناره های لبه مبادرت به علامت زدن سطحی با کاتر و در نهایت خم کردن لبه می نماییم

همچنین از کاتر می توان به عنوان برش پلاستیک و اسفنج کناره های لبه استفاده نمود.

 

سوهان و فرز برای سیقیل دادن

لبه های چنلیوم که با برند های متفاوتی تولید و به بازار عرضه می گردند، دارای ضخامت های مختلفی می باشند.

کناره های لبه چنلیوم به دلیل محافظت و قرار گرفتن پلکسی در آن به شکل دوبل و ضخامت بیشتر تولید می شود که مسلما همین مورد در مراحل مختلف ساخت مانند زاویه زدن، نیاز به ابزارهای مربوطه خواهد داشت.

ابزار هایی مانند فرز دستی و سوهان سه گوش می توانند در جهت زاویه زدن و فارسی نمودن لبه های کار مفید واقع شوند

که استفاده از آن مطابق با نظر حروف ساز چلنیوم و سهولت در انجام ساخت و همچنین کیفیت کار خواهد بود.

اره برقی

یکی از ابزار تابلو سازی اره برقی به حساب می‌آید که روند برش را نسبت به برش با دست سریع تر می کند.

آهنربای مخصوص یکی از ابزار ها

آهن ربا فریم دار یا مگنت از دیگر ابزارهایی می باشد که در ساخت حروف چلنیوم به کار می رود.

آهن ربا فریم دار در ابعاد و قطرهای مختلفی در بازار موجود می باشد که در برند های متفاوتی بفروش می رسد.

کاربرد اصلی آهن ربای چلنیوم در هنگام ساخت، به منظور فیکس کردن و ثابت نگه داشتن حروف جهت چسباندن لبه و اتمام مراحل ساخت می باشد که مسلما میز کار تابلو چلنیوم می بایست از جنس آهن باشد.

همچنین پیشنهاد می گردد در هنگام خرید آهن ربا تابلو چلنیوم به کیفیت و جذب آهن در آن دقت کافی داشت

تا مراحل فیکس شدن حروف روی میز کار تابلو چلنیوم به بهترین شکل ممکن انجام گیرد. این نیز یکی از ابزار تابلو سازی می باشد.

چسب های مخصوص از جمله چسب۱۲۳

چسب های مخصوص خاصی برای اتصال قسمتهای مختلف تابلوهای چنلیوم به یکدیگر استفاده می شود

یکی از این نوع چسب ها چرخهای ۱۲۳ می باشد به این صورت که این چسب گرچه در شرکتهای مختلف از لحاظ کیفی با یکدیگر متفاوت است

ولی اکثراً انواع آن برای اتصال چنلیوم به یکدیگر و به تابلوی اصلی استفاده می‌شوند یکی از ابزار تابلو سازی چسب مایع ۱۲۳ می باشد

که بعد از خم کاری و زاویه دادن لبه چلنیوم در کناره های پلکسی قرار گرفته و با استفاده از اسپری مایع خشک کن این چسب محکم می شود.

دستگاه پانچ بادی

برای سوراخ کاری و حروف سازی صفحات فلزی یا استیل استفاده می کنند همچنین می توان جایگزین دریل از آن استفاده کرد.

دستگاه چند منظوره جوش تفنگی

از این دستگاه به عنوان هویه کاری و لحیم کاری فلزات به عنوان یکی از ابزار تابلو سازی مورد استفاده قرار می گیرد

در صورتیکه متریال ساخت تابلو از فلزاتی مانند استیل تیتانیوم مس و غیره باشد ‌.

 

ابزار خم سریع دستی

یکی از ابزارهایی است که می توان فلزات مختلف را خم کرده بدون آنکه فشار زیادی به دست‌ها یا فرد سازنده وارد شود دستگاه مخصوصی است که به عنوان ابزار تابلو سازی مورد استفاده قرار می گیرد.

دستگاه چاپ لارج فرمت

برای چاپ انواع رنگ مختلف بر روی تابلو استفاده می شود که در یک سری نوع آن ها حلال رنگ آب است و در نوع دیگر حل کننده رنگ سالو نت می باشد.

شما می توانید برای ساخت تابلوی مورد نظر خود به تابلو سازی در تهران مراجعه کنید و کار خود را به آن ها بسپارید.

 

  • arshaneon arsha
  • ۰
  • ۰

تصور عمومی، آموزش ساخت حروف چلنیوم آسان تر از همیشه است، آنچه قبلاً یک روش پرزحمت، وقت گیر و خسته کننده بود، با فرآیندهای خودکار ساده نیست.

علاوه بر این، ویژگی‌های نورپردازی LED، ایجاد و مدیریت نورپردازی حروف چلنیوم را بسیار آسان‌تر کرده است.

اگرچه، برای بسیاری از شرکت‌ها این سوال باقی می‌ماند که آیا باید ساخت آن­ها را در داخل شروع کرد یا نه؟

این مقاله اطلاعاتی در مورد نحوه ساخت و آموزش ساخت حروف چلنیوم ارائه می دهد

و در مورد این­که چگونه حروف چلنیوم می توانند به عنوان یک سیستم علامت سودآور باشند، صحبت می کنیم.

 

آموزش ساخت حروف چلنیوم

هیچ چیز مانند یک تابلو چلنیوم منحصر به فرد، ویترین فروشگاه شما را از رقبا متمایز نمی کند.

صرف نظر از زمان روز، آب و هوا یا مکان، تابلوهای چلنیوم راهی زیبا برای روشن کردن کسب و کار شما و آگاه کردن مشتریان بالقوه از وجود شما هستند،

علاوه بر این، می توانید حرفه ای، معتبر و قابل اعتماد به نظر برسید.

اگر در مورد علائم تابلو و این­که چگونه این نوع علامت می تواند برای شما کار کند، سؤالی دارید، به خواندن ادامه دهید.

هدف این راهنما این است که گزینه‌های مختلفی را که دارید، مزایا و معایب تابلوهای چلنیوم، آموزش تابلوسازی چلنیوم تهران و ابزارهای آموزش ساخت حروف چلنیوم و… را برای شما روشن می کند.

قبل از پرداختن به جزئیات دقیق این علائم و نحوه عملکرد آن­ها، اجازه دهید ابتدا به مرتبط ترین سؤال پاسخ دهیم.

یک حرف چلنیوم یک شکل یا حرف جداگانه است که به عنوان یک علامت عمل می کند؟

معمولا، شما یک حرف چلنیوم ندارید، بلکه چندین حرف برای تشکیل یک کلمه یا پیام، مانند نام یک کسب و کار، نیاز دارید.

حروف سه بعدی، روشن یا بدون نور و از اکریلیک و فلز ساخته شده اند. تابلوهای حروف چلنیومی به دلیل جسور بودن، جلب توجه و طراحی منحصر به فرد خود شناخته می شوند.

بیشتر اوقات، تابلوهای چلنیومی را می بینید که بر روی ویترین فروشگاه های بیرون نصب شده است، اما نصب این تابلوها در داخل خانه نیز رو به افزایش است.

کابردهای تابلو چلنیوم

رستوران ها

بارها

فروشگاه های خرده فروشی

فروشگاه های تخصصی

بوتیک های لباس

سالن های ورزشی

میدان ها و مراکز خرید

و بیشتر!

آموزش ساخت حروف چلنیوم

چهار قطعه اصلی برای تابلو حروف وجود دارد؛ بازگشت، چهره، پشتی و عنصر نور.

برگشتی که به عنوان کناره تابلو نیز شناخته می شود، معمولاً از ورق فلز تشکیل شده است که آلومینیوم بهترین و مورد علاقه ترین است.

صورت یا جلوی حروف تابلو معمولاً اکریلیک است، اما اگر از نوع هاله نور باشد، ممکن است صفحه آلومینیومی یا چیز دیگری باشد.

همین قوانین در مورد پشت تابلو نیز اعمال می شود. در طرح های مدرن، لامپ های LED (دیود ساطع کننده نور) جایگزین لوله های نئون برای روشنایی شده اند،

زیرا LED بسیار کم مصرف تر است. با این حال، شما در انتخاب حروف چلنیوم با یا بدون نور، و همچنین نوع عنصر نورپردازی که می خواهید، آزاد هستید.

سطح سفارشی سازی که تصمیم می گیرید روند ساخت را کمی تغییر می دهد.

بدون پرداختن زیاد به جنبه فنی ساخت، مواردی وجود دارد که باید بدانید.

برخی از گروه‌ها از تجهیزات رایانه‌ای برای آموزش ساخت حروف چلنیوم استفاده می‌کنند

که تولید کنترل عددی کامپیوتری (CNC) نامیده می‌شود، در حالی که برخی دیگر ابزارهای دستی دارند.

تولید CNCاغلب با کیفیت بالاتر در نظر گرفته می شود زیرا احتمال خطا کاهش می یابد.

احتمال نقص در ابزارهای دستی کمی بیشتر از CNC است و خطر ورود آب به داخل تابلو و آسیب رساندن به لامپ را افزایش می یابد.

ساخت تابلو چلنیوم

ساخت استاندارد تابلو چلنیوم

انواع استاندارد آموزش ساخت حروف چلنیوم شامل؛ یک برگشت و پشت آلومینیومی، یک صفحه اکریلیک شفاف با ضخامت حدود 3/16 اینچ،

یک گیره نصب در راهرو (در صورت لزوم)، یک درب سرویس مسابقه (در صورت نیاز)، یک ترانسفورماتور، LEDیا نورپردازی نئون و کلاهک‌های تزئینی است.

اکریلیک در طیف وسیعی از رنگ ها موجود است یا اگر از وینیل با کیفیت بالاتری از تولید کنندگانی مانند 3M، Oracle و Avery استفاده می کنید،

می توان آن را با طیف وسیع تری از سایه ها سفارشی کرد. نکته ای که باید در نظر گرفت این است که برخی از رنگ ها در انتقال روشنایی بهتر از بقیه هستند، از جمله تغییرات رنگ سفید.

اکریلیک گزینه های رنگ بیشتری نسبت به ورق های پلی کربنات دارد. گاهی اوقات، وینیل نیز گزینه ای برای مشتریانی است که رنگی را می خواهند که در پلی کربنات و اکریلیک موجود نباشد.

درپوش‌های تزئینی، جایی که اکریلیک به بدنه تابلو متصل می‌شود، از یک پلاستیک مقاوم در برابر اشعه ماوراء بنفش و مقاوم ساخته شده‌اند

که با فویل آلومینیومی اکسترود شده است. پشت تابلو چلنیوم به صورت روتر برش خورده است و دارای ضخامت های مختلفی است،

بنابراین شما می توانید انتخاب کنید که کدام برای شما مناسب است، این ضخامت ها عموماً شامل 0.040، 0.063 و 0.090 اینچ می باشد.

برخی از حروف تابلو، مانند؛ انواع نور معکوس، دارای صفحه آلومینیومی و پشتی پلی کربنات یا اکریلیک هستند.

صفحه آلومینیومی معمولاً با یک بازگشت عمقی 2 اینچی جفت می شود که می تواند رنگین کمانی از رنگ ها را رنگ آمیزی کند.

حروف تابلو با نور جلو

متداول ترین آموزش ساخت حروف چلنیوم ” روشن” نامیده می شود، همچنین ممکن است این­ها را به عنوان “حروف تابلو استاندارد” بشنوید.

مزیت اصلی تابلوهای حروف چلنیومی با نور جلو، دید در روز و شب است. چراغ ها در جلوی حروف و همچنین سایر بخش های علامت مانند یک لوگو یافت می شوند.

این نور، تابلو را در طول روز روشن نگه می‌دارد، بنابراین پیام می‌تواند در طول روز قابل مشاهده باشد،

صرف نظر از این­که نور خورشید چقدر می‌درخشد یا دید محدودی از جاده وجود دارد. یکی دیگر از مزایای انواع نور جلو این است که بسیار قابل تنظیم هستند.

با طراحی نور جلو، هر حرف از یک پانل کامپوزیت آلومینیومی بادوام را پشت و کناره‌هایی که از آلومینیوم از پیش ساخته شده استفاده می‌کنند، ساخته می‌شود.

این فلز معمولاً سفید رنگ می شود، اما می توانید هر رنگی را که می خواهید دریافت کنید. هر حرف با یک ماژول LED یا لوله نئون روشن می شود.

 

نتیجه

آخرین  مؤلفه در قیمت علائم تابلو و آموزش ساخت حروف چلنیوم، موادی است که برای ساخت علامت استفاده می شود، همانطور که قبلا ذکر کردیم،

برخی از انواع تابلوها نسبت به سایرین هزینه بیشتری دارند، مانند چراغ جلو ارزانتر از تابلوهای حروف چلنیومی با نور ترکیبی است.

برای تابلو سازی در تهران می توانید به سایت آرشا نئون مراجعه کنید و بسیار راحت تابلو های خود را به ما بسپارید.

 

  • arshaneon arsha
  • ۰
  • ۰

شیر توالت فرنگی

بدون شک شیر توالت فرنگی یکی از مهم ترین اجزای یک توالت فرنگی است. جریان آبی که مخزن را پر می کند کنترل می کند. هنگامی که مخزن خالی است، فرآیند پر کردن را دوباره شروع می کند.

علاوه بر این، از سرریز شدن آب در مخزن با رسیدن به حد معینی جلوگیری می کند. بنابراین، بیش از یک شیر توالت فرنگی ساده، شیر پرکننده توالت نیز یک وسیله ایمنی است.

شیر توالت فرنگی

بسیاری از مردم از وجود انواع مختلفی از شیر توالت فرنگی بی اطلاع هستند، برخی پیچیده تر از دیگران، اگرچه همه آن­ها از یک اصل پیروی می کنند، اما هر یک از مکانیسم های مختلفی برای کنترل جریان آب استفاده می کنند.

اگر می خواهید بدانید شیر­توالت شما چگونه کار می کند، در جای مناسبی هستید. امروز انواع مختلف شیرتوالت فرنگی موجود در بازار را به شما نشان خواهیم داد.

شیر توالت فرنگی

انواع مختلف شیر توالت فرنگی

شیر پرکن بالکوک

آن­ها همچنین به عنوان شیرهای پیستونی شناخته می شوند و رایج ترین آن­ها هستند. آن­ها معمولاً از فلز ساخته می شوند. این دریچه‌ها از یک لوله مستقیم برای آزاد کردن آب و یک میل پیستون که توسط یک توپ شناور فعال می‌شود، استفاده می‌کنند.

هنگامی که مخزن خالی است، توپ شناور پایین می آید و دریچه را باز می کند. سپس هنگامی که آب به حداکثر سطح رسید، توپ شناور بالا می رود و دریچه را می بندد.

این شیرها بیشتر برای مدل های قدیمی توالت، که ورودی آب در پایه مخزن است، مناسب هستند. اگرچه هنوز در بازار رایج است، شیرهای بالکوک قدیمی هستند و با اکثر قوانین لوله کشی مدرن مطابقت ندارند.

شیر توالت فنجان شناور

دریچه های فنجانی شناور در طول دهه ۵۰ توسعه یافتند. به جای یک توپ شناور متصل به یک بازوی فلزی، این دستگاه ها از یک فنجان شناور استفاده می کنند. در حالی که سطح آب تغییر می کند، فنجان روی یک لوله مستقیم حرکت می کند.

فنر فلزی فنجان شناور را با یک میله محرک فلزی متصل می کند. با تغییر طول چشمه به راحتی می توانید حداکثر سطح آب مخزن را کنترل کنید، این نوع شیر توالت بسیار محبوب است و جایگزینی عالی و کم هزینه برای شیرهای توالت توپ منسوخ شده است.

شیرهای توالت بدون شناور

شیر توالت فرنگی بدون شناور برای کار کردن به توپ شناور نیاز ندارد، آن­ها در دهه ۹۰ به عنوان یک جایگزین جدید برای توالت های کم جریان توسعه یافتند. دریچه های بدون شناور از دیافراگم حساس به فشار استفاده می کنند.

هنگامی که فشار به حداکثر سطح خود می رسد، دریچه بسته می شود. آن­ها معمولا از پلاستیک ساخته شده اند و بسیار ارزان هستند.

با وجود هزینه کم، شیرهای بدون شناور به دلیل قابلیت اطمینان بالا محبوب هستند. این دستگاه ها مانند شیرهای بالکوک به پایه مخزن متصل می شوند.

شیر دیافراگم فلزی

شیرهای دیافراگمی فلزی بسیار شبیه به شیرهای پیستونی هستند. با این حال، آن­ها ضد سیفون هستند به جای ساقه پیستون، این دستگاه ها از دیافراگمی استفاده می کنند که توسط یک توپ شناور فعال می شود.

این شیرهای توالت معمولاً از برنج ریخته‌گری می‌شوند و به مرور زمان زنگ می‌زنند. هنگامی که این اتفاق می افتد، بازوی فلزی تمایل دارد گیر کند و توپ شناور در همان موقعیت باقی بماند.

شیر دیافراگمی

این شیرها به جای برنج ریخته گری از PVC ساخته شده اند، این ماده بادوام و مقاوم در برابر رطوبت است. همچنین مانند دریچه های پرکننده فلزی زنگ نمی زند. بنابراین، دیگر نگران گیر کردن توپ های شناور به دلیل زنگ زدگی نخواهید بود.

این­ها در بسته های کیت تعمیر توالت محبوب امروزی رایج هستند. با این حال،PVC زمانی که در معرض آب کلردار قرار می گیرد ضعیف می شود. اگر بدنه پلاستیکی شیر به اندازه کافی ضخیم نباشد، با فشار بیش از حد آب می شکند.

چه زمانی تعویض شیر توالت راحت است؟

شیر توالت فرنگی دارای عمر مفید محدودی است. با گذشت زمان، شیر توانایی خود را برای متوقف کردن جریان آب از دست می دهد. همچنین، قسمت های خاصی تمایل به فرسودگی و شکستگی دارند.

اگر توالت بدون مخزن دارید، باید مراقب شیرها باشید. معمولاً علائم هشدار دهنده خاصی وجود دارد که زمان تعویض شیر را به شما می گوید این­ها بخشی از آن­ها هستند؛

صدای آزاردهنده ای که با گذشت زمان تشدید می شود.

جریان آب داخل مخزن هرگز متوقف نمی شود.

بعد از تنظیمات مختلف نمی توانید مشکل را برطرف کنید.

شیرهای  بدون شناور، فشار فعال و ضد سایفون

برخی از شیر توالت فرنگی به جای تکیه بر قطعات شناور برای کنترل سطح آب در مخزن، تغییرات فشار آب را حس می کند.

این دریچه‌های توالت بدون شناور یا با فشار فعال اغلب شبیه بسیاری از شیرهای پرکننده توالت‌های تغذیه‌شده با نیروی جاذبه هستند، با این تفاوت که فنجان یا سیلندری که در امتداد شفت سوپاپ حرکت می‌کند را ندارند.

انواع دیگر بدون شفت هستند و در پایین مخزن قرار می گیرند. اگر یک شیر بدون شناور به درستی کار نمی کند، جایگزین کردن آن احتمالاً گزینه بهتری نسبت به تعمیر است.

این­ها باید با اکثر توالت های گرانشی مناسب باشند، به خصوص اگر قسمت جایگزین عبارت “universal” روی بسته بندی آن باشد، شیرهای توالت در انواع مختلفی در بازار وجود دارند که بسته به انتخاب شما متفاوت است.

شیر توالت فرنگی

نتیجه

همانطور که می بینید، همه انواع شیرهای توالت فرنگی مانند شیرآفتابه، شیر بدون شناور و … به یک شکل عمل نمی کنند. همچنین، همه برای هر نوع توالت مناسب نیستند. بنابراین، دفعه بعد که یک شیر توالت فرنگی جدید خریدید مراقب باشید.

مطمئن شوید که مدل مناسبی را انتخاب کنید که بهتر با مخزن توالت شما مطابقت داشته باشد. شیرهای پیستونی شاید اولین نوع باشند، آن­ها از یک بدنه فلزی ریخته گری هاردکور ساخته شده اند.

این سبک از بالکن از یک لوله تخلیه آب پر کننده پایه استفاده می کند و دارای یک سیستم سوئیچ محوری بر روی بالکن است. پیچ های شست در برخی از اتصالات محوری امکان تغییر حرکت بازوی سوئیچ را فراهم می کند.

این دریچه‌های پرکننده به‌وسیله یک توپ شناور متصل به یک کلید چرخشی کار می‌کنند که میل پیستونی را که در برابر یک دریچه کانال آب نصب شده است، باز و بسته می شود.

سایت ماوی هام در زمینه ی فروش شیرآلات بسیار موفق بوده و شما برای خریدن شیرآلات مختلف می توانید به سایت ماوی هام مراجعه کرده و محصول مورد نظر خود را خریداری کنید.

منبع:سایت yun

  • arshaneon arsha
  • ۰
  • ۰

 

 

شیرآلات برنجی مدل های جدیدتری نسبت به شیرآلات برنزی است. این در درجه اول مس و روی است، اما بسیار متنوع است. طیف گسترده ای از آلیاژهای برنج با خواص متفاوت وجود دارد، برنج نیز شکل پذیر است و کار با آن آسان است.

این کار ریخته گری، آهنگری، اکسترود حرارتی یا کشیدن سرد را آسان می کند. شیرآلات برنجی بسیار مقاوم در برابر خوردگی هستند، اما در مواجهه با سطوح بالای کلر در معرض شکستگی قرار دارند.

شیرآلات برنجی

مزیت اصلی شیرآلات برنجی نسبت به برنز سطوح بسیار پایین سرب موجود در فلز است. این امر برنج را در بیشتر موارد برای آب آشامیدنی ایمن می کند. یکی دیگر از کاربردهای شیرهای برنجی به دلیل کم بودن شیرهای قطع در خطوط گاز طبیعی است.

برنج، تقریباً در هر مورد، راه حل بسیار مؤثرتری نسبت به برنز است، اما هزینه آن بسیار بیشتر است. نابرابری قیمت می تواند برای بسیاری از افراد مشکل ساز باشد، اما معمولاً توجیه پذیر است.

برخی از مزایای شیرهای برنجی عبارتند از

بسیار مقاوم در برابر خوردگی

سطوح بسیار کم (تا بدون) سرب موجود است

با دوام بالا

چکش خوار

کاربردهای رایج شیرهای برنجی

شیرآلات برنجی به دلیل مقاومت بالای در برابر خوردگی، مانند؛ برنز معمولاً در صنایع پتروشیمی و دریایی استفاده می‌شوند. شیرآلات برنجی و شیرهای توپی نیز به طور گسترده در صنعت گاز طبیعی مورد استفاده قرار می گیرند،

جایی مشخص شده است که شیرهای برنجی مهر و موم شده تفلون می توانند در برابر آتش به همان اندازه که نسخه های فولاد ضد زنگ گران قیمت تر هستند مقاوم هستند.

اتصالات رشته ای

اتصالات رشته ای در شیرآلات برنجی بسیار رایج هستند، آن­ها یک اتصال فشرده و کارآمد بین شیر و لوله ایجاد می کنند. این شیر معمولاً دارای اتصالات انتهایی رزوه ای ماده است که لوله رزوه ای نر در آن قرار می گیرد.

همچنین دریچه هایی با اتصالات رزوه ای نر و حتی دریچه هایی با یک سر مادگی و یک انتهای نر وجود دارد. اتصالات رزوه ای باید از یک استاندارد پیروی کنند تا در صنعت مفید باشند.

چند استاندارد مختلف وجود دارد، شیر و لوله هر دو باید با استفاده از یک استاندارد ایجاد شوند تا بتوانند اتصال مناسبی را ایجاد کنند. استانداردهایی برای رزوه های مستقیم و برخی برای مخروطی وجود دارد.

رزوه های مخروطی بدون استفاده از مهر و موم نرم مانند اورینگ یا واشر تخت، مهر و موم محکمی را ایجاد می کنند. رزوه های مستقیم نیاز به مهر و موم نرمی دارند که بین شیر و لوله، شیلنگ یا اتصالاتی که به آن وصل می شوند فشرده می شود.

شیرهای توپی برنجی

شیرآلات برنجی توپی یک شیر فلزی بزرگ است که معمولاً دارای یک دسته اهرمی است. این برای خاموش کردن سریع طراحی شده است، زیرا دریچه با یک چرخش کوتاه ۱/۴ دسته اهرم کاملاً باز و بسته می شود.

این نوع از شیرآلات، شیری است که در قطع آب اصلی خانه دیده می شود. معمولاً می توانید آن را تشخیص دهید زیرا بدنه دریچه دارای یک میانی ضخیم تری است که توپ داخل آن قرار می گیرد اگر این نوع شیرها را می خرید با پورت استاندارد یا پورت کامل باشند.

توپ داخلی دارای یک سوراخ از وسط آن است زمانی که دریچه باز است، سوراخ با جهت لوله آب در یک راستا قرار می گیرد و به آب جریان می دهد. زمانی که بسته می شود، توپ ۹۰ درجه می چرخد، بنابراین سوراخ در توپ بسته می شود. این یک نوع شیر معمولی در لوله های اصلی آب است.

شیرآلات برنجی فشاری

شیرآلات برنجی فشاری به عنوان قدیمی‌ترین نوع شیر در حال استفاده، ساده و ارزان هستند. یک شیر فشاری شامل یک میل پیچ است که با چرخاندن بالا و پایین می رود و یک واشر فشاری لاستیکی در پایین ساقه.

هنگامی که دسته شیر در خلاف جهت عقربه های ساعت چرخانده می شود، ساقه بلند می شود و واشر لاستیکی از ورودی آب مقعر خارج می شود.

این اجازه می دهد تا آب وارد بدنه شیر آب شود، به همین ترتیب، با پایین آمدن ساقه، واشر به یک ورودی مقعر فشار داده می شود و جریان آب مسدود می شود.

مزیت اصلی شیرهای فشاری قیمت پایین آن­هاست که باعث می شود وسایل حاوی این شیرها نسبت به انواع دیگر ارزانتر باشند. با این حال، شیرهای فشاری نسبت به انواع دیگر شیرها بیشتر در معرض نشتی هستند.

واشر لاستیکی ممکن است پس از استفاده مکرر تغییر شکل داده و همچنین ممکن است ترک بخورد و از هم بپاشد. در نتیجه، هنگامی که واشر دیگر قادر به آب بندی ورودی نباشد، نشتی ایجاد می شود.

این نیاز به تعویض واشر برای بازیابی یکپارچگی ضد آب دریچه دارد. خوشبختانه، هزینه پایین قطعات و سهولت نسبی تعمیر، شیرآلات با دریچه های فشرده سازی را به گزینه ای مناسب برای اکثر صاحبان خانه تبدیل کرده است.

چرا شیر فولاد کربنی با شیر برنجی متفاوت است؟

جمع بندی مواد و فشار به شما می گوید که از کدام شیر می توانید استفاده کنید، شیرآلات فولاد کربنی کمی بهتر از شیرآلات برنجی هستند. به طور معمول قیمت آن ها نیز باهم تفاوت دارد، آن­ها همچنین دارای رتبه بخار، رتبه آب و رتبه گاز هستند.

موارد مختلف دیگر که بر اساس دما و فشار چه درجه بندی شیر است و برخی از این نوع شیرها فقط بر اساس فشار و دما تولید می شوند.

شیرآلات برنجی دروازه

شیرآلات دروازه ای یکی از انواع شیرهای برنجی پرکاربرد در لوله کشی منازل می باشد، شیرهای دروازه با بالا بردن یا پایین آوردن یک دروازه داخلی، جریان آب را تنظیم می کنند.

دروازه توسط یک دسته یا دستگیره پیچشی که در بالای شیر وجود دارد کنترل می شود. شیرهای دروازه هرگز نباید برای کنترل حجم جریان استفاده شوند. آن­ها یا به گونه ای طراحی شده اند که کاملاً باز باشند (اجازه دادن جریان کامل) یا کاملاً بسته (توقف کامل جریان).

درست مانند شیرهای توپی، این­ها نیز شیرهای همه یا هیچ هستند. اگر از این شیرها برای تغییر جریان آب استفاده شود، فرسوده می شوند.

اگرچه شیرهای توپی به طور فزاینده ای در این کاربردها محبوبیت بیشتری پیدا می کنند، شیرهای دروازه ای برای قطع منبع آب بسیار قابل اعتماد هستند و اغلب به عنوان شیرهای قطع در خطوط اصلی و انشعاب آب استفاده می شوند.

نتیجه

شیرها جزء مهمی از سیستم لوله کشی هستند، آن­ها دارای کاربردهای مختلف کنترل آب و ایمنی در سطوح صنعتی و خانگی هستند.

انواع شیرهای برنجی و فروش شیرآلات مورد بحث در این مقاله معمولا در خانه ها یافت می شوند. آنها نقش مهمی در کارهای مختلف و کارهای تعمیراتی دارند و به ما اجازه می دهند فشار، سرعت و حجم آب را کنترل کنیم

منبع:سایت yun

  • arshaneon arsha
  • ۰
  • ۰

سن آموزش چرتکه یکی از دغدغه های والدین است که در چه سنی می توانند فرزندشان را برای آموزش چرتکه بفرستند در ادامه به اینکه آموزش چرتکه چه اهمیتی دارد چه فواید و مزایای خواهد داشت که از زمان کودکی به آموزش چرتکه بپردازد و همچنین معایب محاسبات با استفاده از چرتکه را در این مقاله توضیح خواهیم داد

آموزش چرتکه و یادگیری فرآیند چرتکه در در اغلب موارد برای کودکان ۴ الی ۷ سال می باشد ولی باید والدین توجه کنند که علاقه و هوش کودک در این موضوع اهمیت زیادی دارد و سعی نکنند با فشار آوردن و اجبار این موضوع را به کودکان آموزش دهند با ما همراه باشید.

کلاس چرتکه برای چه سنی مناسب است

سن آموزش چرتکه

آیا باور دارید که یک کودک ۶ ساله بتواند محاسبات ریاضی را در سریع ترین زمان ممکن انجام دهد از جمله جمع چندین عدد چهار رقمی را سریع تر از یک ماشین حساب حساب کند دیده‌ام و امکان پذیر می باشد

ولی چگونه با وجود چرتکه این امکان به فرزندان و کودکان داده می‌شود که مانند یک ماشین حساب سریع ترین این محاسبات را انجام دهد این وسیله توسط یک فردی چینی در حدود ۲۵۰۰ سال پیش اختراع شد شاید فکر کنیم محاسبات با چرتکه روش جدید می باشد

ولی همانطور که گفتیم چندین قرن است این نوع محاسبات میگذرد حتی در ایران گذشته نیز محاسبات با چرتکه رواج داشته که کم کم با وجود تکنولوژی این روش به فراموشی سپرده شد

گرچه دوباره توجه به چرتکه و محاسبات سریع ذهنی توسط آن باعث پیشرفت مغز و پرورش آن خواهد شد استفاده از چرتکه افراد می‌توانند محاسبات ریاضی پیچیده را بدون استفاده از ماشین حساب به آسانی انجام دهند کودکانی که در سنین پایین به این آموزش ها می پردازد‌

مهارت های زیادی در منطق و درک خواهند داشت همچنین استفاده از چرتکه در دراز مدت باعث توانایی تمرکز تقویت شده در این کودکان در بزرگسالی میشود بهترین سن آموزش چرتکه برای کودکان ۵و۶ ساله میباشد البته کودکان ۴ ساله باهوش نیز می توانند این روش محاسباتی را یاد بگیرند.

سن مناسب برای شروع چرتکه

وقتی که کودک شما به مدارس وارد می شود یک درک محیطی کافی از اعداد و محاسبات و ریاضیات دارد که بهترین زمان شروع برای محاسبات ریاضی می باشد.

فکر اصلی کودکان با نیمکره چپ مغزشان رشد می کند اما یادگیری به وسیله چرتکه به دلیل هماهنگی و دست و فعالیت های عملی کل توسعه و رشد مغز را بر می‌گیرد علاوه بر این که چرتکه یک اسباب بازی لذت بخش و سرگرم کننده برای یادگیری ریاضی می باشد

یادگیری محاسبات را برای کودکان جذاب می کند بعد از آنکه آنها در این مسیر مهارت پیدا کردن شروع به تفکر کردن مهره های چرتکه در ذهنشان خواهند کرد و رفته رفته هر چقدر که ما هر طرف این حافظه آنها قوی‌تر می‌شود

و می‌تواند محاسبات را سریعتر و ذهنی تر انجام دهند یادگیری همگام با افزودن تکنیک های جدید می باشد که برای کودکان بیشتر جنبه  بازی و سرگرمی خواهد داشت.

معمولاً  محاسابات ریاضی در چرتکه در دو دوره برای کودکان و نونهالان ۴ تا ۷ سال و دوره‌ای دیگر برای محاسبات ذهنی برای کودکان ۸ و ۱۴ سال می باشد. بهترین  سن آموزش چرتکه همین سنین می باشد

چرتکه چه تاثیری بر ذهن کودکان می گذارد

کلاس مهارتی برای کودکان بسیار مهم می باشد. یادگیری ریاضیات از سنین مهدکودک و بیشتر استانی شروع می شود و تا ابتدایی و متوسطه پیش می رود محاسبات ریاضی یکی از دروس و یادگیری های اجباری است که از زندگی کودکان و نوجوانان جدا ناپذیر می باشد.

اعتقاد بر این است که چهار تا هفت سالگی بهترین سن برای یادگیری مفاهیم جدید است در این سن کودکان بسیار کنجکاو و و قدرت فهم مغز در بالاترین درجه دار دارد و هم چنین چیزهایی را که در این سنین یاد می‌گیرند در مدت طولانی تری در حافظه باقی می ماند

اگر که تمرین و تکرار شود سرعت رشد مغز در سنین ۴ تا ۱۴ سالگی بیشترین سرعت پیشرفت را دارد همزمان گیری فرکانس های عصب در مغز افزایش پیدا می کند قدرت تمرکز حافظه و مهارت های بلال و تحلیل یک کودک در این فاز دار می گیرند

و از کودکی به بزرگسالی جهش پیدا می‌کند به طور شگفت انگیزی یادگیری محاسبات سریع و ریاضیات اعتماد به نفس افراد را افزایش می دهد و اصول اولیه برای موفقیت در سایر رشته ها را فراهم می کند همچنین باعث ایجاد یک نوع تفکر انتقادی در کودکان خواهد شد

به صورتی که با ما با یادگیری محاسبات سریع تر و زبان و گرامر آن را نیز بهتر یاد خواهید گرفت همچنین ریاضیات عملکردی بر روی مغز کودکان می گذرد که در فعالیت های گفتاری کودکان نیز تاثیر زیادی دارد

همانطور که گفتیم ریاضیات از دوران مهدکودک یا نوپایی شروع می‌شود ولی این مسیر به آرامی طی می‌شود بدین صورت که در این سنین از طریق اسباب بازی ها یا شکل های هندسی مختلف و کتابهای متفاوت و جذاب و رنگی این آموزش ها برای کودکان شروع می شود ‌. برای آموزش چرتکه سن آموزش چرتکه اهمیت زیادی دارد.

کلاس چرتکه برای چه سنی مناسب است

چرتکه و محاسبات سریع و تاثیر بر اعتماد به نفس

اولین چیزی که با استفاده از این تمرین ها به دست می‌آید مهارت سریع محاسباتی این کودکان خواهد بود ولی مرین روزانه از جمله ۳۰ دقیقه در روز کودکان به قدری پیشرفت می‌کند که می‌تواند محاسبات بسیار پیچیده را در کسری از ثانیه انجام دهد

این محاسبات و بازی‌ها برای کودکان ذهن آنها را باز کرده و ظرفیت مغز آنها را برای یادگیری اطلاعات دیگر افزایش می‌دهند تفکر و ریاضیات منجر به تفکر جانبی خواهد شد

به این صورت که هماهنگی بین دستور چشم باعث هماهنگی نیمکره راست مغز با نیمکره چپ خواهد بود همانگونه که یک ورزش  باعث ساخت سلول‌های تازه مغزی شود این فعالیت نیز این سلول های تازه را تربیت کند

با استفاده از چرتکه در نهایت خلاقیت کودکان در خارج از محاسبات ریاضی نیز افزایش پیدا میکند افزایش سرعت محاسبات در نتیجه افزایش خلاقیت و افزایش ظرفیت مغزی و هوش کودکان در نهایت منجر به اعتماد به نفس بالایی برای کودکان خواهد داشت

همانطور که می دانید اعتماد به نفس و باور به خود اهمیت زیادی برای یادگیری و پیشرفت در زندگی افراد از جمله کودکان دارد. اگر سن آموزش چرتکه پایین باشد کلاس چرتکه در تهران فایده های بسیاری برای کودکان در آینده خواهد داشت.

منبع:سایت yun

  • arshaneon arsha